poniedziałek, 7 października 2013

Jak do Meksyku?

Jak dolecieć do Meksyku za 150 euro w jedną stronę? A jak zrobiłam to, że doleciałam za 250 euro w dwie? Gdzie i jak szukam lotów przez wyjazdem do Meksyku? W związku z często pojawiąjącymi się mejlowymi pytaniami postaram się w tym poście powiedzieć Wam wszystko, co wiem na temat szukania lotów do Meksyku.

Lola w samolocie.

W jedną stronę czasem może wyjść taniej niż od razu w dwie!

Warto najpierw zerknąć na aktualną ofertę Pullmantur Air oraz JetAirFly. Pierwsza z linii lata z Madrytu do Cancun i w promocji bilet można kupić za 99 euro (142 euro z opłatami) w jedną stronę. Najlepsze i dość popularne promocje JetAirFly zabiorą nas z Brukseli do Cancun za 150 euro. Magiczne 150 euro można osiągnąć kupując bilet last minute, na first minute zaś bilet w jedną stronę możemy dostać za 250 euro (teraz mają takie na marzec np).

Do Brukseli dostaniemy się najtaniej Ryanairem (z Warszawy nawet za 40-60zł). Problemem może być to, że w takiej cenie mamy tylko bagaż podręczny. Ryanair jednak nie przyszalał ze zmniejszaniem jego wymiarów jak Wizzair i w 55x40x20cm spokojnie spakowałam się na pół roku. Z resztą, znana podróżnicza teoria mówi, że tyle samo potrzebujesz na tydzień co na rok.

Jeśli mamy do przewiezienia trochę więcej (np. tonę hamaków z Meksyku i ceramiczne kolorowe zlewy:)) i nie zmieścimy się nawet w dodatkowo płatny bagaż Ryanaira, to można tę trasę pokonać autobusem. Linie autobusowe Sindbad i jego kumple zawiozą nas do Warszawy w 20 godzin za ok. 260zł.

Tanie loty do Cancun w jedną stronę zdarza się też mieć niemiecki Condor. Wtedy lecimy z Frankfurtu nad Menem. Z Cancun do stolicy Meksyku tanio już dolecimy meksykańskimi liniami lotniczymi, np. Vivaaeorobus. Ale może warto zacząć swoją podróż do Meksyku właśnie od kąpieli w niebieściutkim Morzu Karaibskim?


Z Warszawy w dwie strony to zazwyczaj koszt ok. 3000zł.

Jeśli nie chce nam się bawić w kombinowane trasy z przesiadkami, Ryanairami i innymi autobusami, to należy się przygotować na koszt ok. 3000zł w dwie strony. Z Warszawy można tak dolecieć do DF np. Air France (płaciłam w lutym 2800 w dwie strony, przesiadka w Paryżu), Iberią (płaciłam w sierpniu 2011 3100zł, przesiadka w Madrycie) albo KLM (przesiadka w Amsterdamie). Unikajcie kupowania biletów zaraz przed wakacjami i zaraz przed świętami. Nieważne, na jaki termin kupujecie, ale zauważyłam, że w tych okresach ceny wszystkich biletów idą w górę. 26 grudnia bilet na luty kosztował 3600, a już dzień później - 2800.

UPDATE: od 2015 roku można polecieć prosto z Warszawy do Cancun czarterem z TUI/Rainbow Tours. Loty widywałam już w cenach 1300-2000 zł w dwie strony. Niestety najczęściej tylko na tydzień-dwa.

Obserwujcie promocje! Mi udało się raz polecieć do Meksyku za 250 euro w dwie strony!


Zaprenumerujcie sobie newslettery wyszukiwarek tanich lotów, polubcie ich na Facebooku i odwiedzajcie kilka razy dziennie. Strony takie jak Fly4Free, Mleczne Podróże, Łowcy Lotów czy Lastminuter wyszukują prawdziwe perełki. Oprócz wersji polskiej polecam także wersję zagraniczną Fly4Free, są często szybsi niż polscy koledzy. Na Fly4Free znalazłam właśnie ten słynny lot za 250 euro w dwie strony z Amsterdamu. Podczas tego wyjazdu spotkałam w Meksyku z 10 Polaków, którzy byli tam z okazji tej samej promocji. Generalnie, mamy dobrze, bo Polak Potrafi także wynaleźć superpromocję! Kiedy rozmawiam z innymi podróżnikami, to zawsze się dziwią, jak nam - Polakom - udaje się wyszukiwać takie tanie połączenia. Więcej o tym, jak Polak tani lot potrafi pisałam TUTAJ.



7 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. hej,czy do Meksyku potrzebna jest wiza?Znalazłam takie info w przewodniku i troszkę mnie zmyliło.:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, nie zauważyłam tego komentarza. Nie - do Meksyku niepotrzebna jest wiza. Jak przylatujesz to wbijają Ci pieczątkę - albo że możesz zostać na 30 dni albo że na 180 (zależy od tego, ile chcesz :)) Po upływie 180 dni można pojechać sobie na jeden dzień np. do Gwatemali i masz nowe 180 dni.

      Usuń
  3. Hej ;) czy potrzebujemy wizy na Kube jeżeli lecimy do Meksyku liniami jetairfly, ? Bo te linie niestety mają "przystanek" w Veradero dla pasażerów udających sie tylko na Kube

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie trzeba. Miałam tam stopover i o nic nie prosili.

      Usuń
  4. Zastanawiam się nad promocjami w liniach lotniczych. Czy oni się jakoś z nimi ogłaszają? Czy możesz podpowiedzieć, jak ich szukać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, pisałam w tekście powyżej, że promocję wyszukują różne strony np. Fly4Free, Mleczne Podróże, Łowcy Lotów czy Lastminuter, warto zamówić sobie u nich newslettera

      Usuń